Sunday, February 13, 2011

D kali D = Double D

Dua tiga menjak ni gua malas betul nak tulis blog. Bukan takde bahan tapi banyak sangat kerja gua kena buat. Taim tebel kuliah toksah cakap la. Gua rasa orang kerja tar jalan pun rilek lagi kalau nak bandingkan dengan taim tebel kuliah gua. Rabu exam apekejadah tah tiba-tiba universitas gua ni demam apa tah buat ujian awal-awal ni. Tak syok betul. Hasrat nak tengok filem satu warna pun gua fikir dua tiga kali. Lu orang semua jangan fikir bukan-bukan. Mentang-mentang gua cakap filem satu warna, masing-masing punya kepala hotak fikir cerita romen sana sini. Gua maksudkan dengan filem satu warna tu ialah The GREEN Hornet. Apa pasal gua cakap ini filem satu warna punya filem? Pasal tajuk filem tu sendiri taruk nama kaler hijau je. Takde la pulak cerita ni taruk nama kaler pelangi bak eskrim Paddle Pop rainbow. Inilah dia masyarakat zaman sekarang. Asal cerita bunyi dia lain sikit otak tu mula lah jadi kuning bak kanak-kanak kena demam kuning atau bahasa medisnya Jaundice.


Ok gua lari tajuk.


Time-time stress belajar ni terkenang pulak gua masa muda-muda dulu rajin betul pergi gig. Tiap kali pergi gig memang tak lepas lah gua beli baju-baju band terutamanya band dari luar negara yang harganya lu tak berapa minat nak dengar. Sekali borong macam kaki-kaki bundle shopping bundle kat serata JB. Yang itu gua tak berapa nak kisah. Yang gua kisah tiap kali gig mesti gua "bersenam". Tapi cara gua bersenam kat gig tu agak pelik sikit. Kaki, tangan, siku, lutut semua keluar. Kalau cakap pasal corak dia apa lu nak? Gaya terajang orang, tumbuk orang, libas helikopter, sampaikan gaya ketam baru nak belajar berjalan pun ada bai. "Meluncur" atas badan orang pun gua dah merasa. Ini baru betul darah muda. Gila babi.


Bercakap pasal gig ni gua dah lama betul tak tengok band all-time feveret gua, DiamondDress beraksi. Untuk pengetahuan semua, sebab gua main drum pun pasal band ni. Pasaipa? Drummer band ini sebenarnya abang gua sendiri. Gua layan lagu-lagu yang semestinya takde dalam senarai lagu di pusat karaoke keluarga ni pun pasal dia lah. Band ni pun berdiam seketika untuk hampir setengah dekad pasal masing-masing sibuk repair masa depan masing-masing sehinggalah tarikh keramat yang tertera kat flyer kat bawah nun. Apa-apa pun gua ucapkan selamat maju jaya lah kat korang. Gua sah-sah memang takde la kat situ nak sing along dengan korang. Asal korang main jangan terabur sudah la.









p/s: organizer gig ni pun memang kapir laknat. apekejadahnya la dia boleh buat gig time 15 februari. haaa ada apa 15 februari tu?? lu bukak la kalendar kuda sendiri. huish kapir... kapir...



xaaax

No comments:

Post a Comment