Thursday, September 30, 2010

sampai bila?

Sampai bila? Entah? Tak Tau? Sebelum gua start merepek baik gua start cerita gua...


Ya gua sekarang dah kembali menjadi perokok yang tegar. Kenapa gua hisap rokok balik? Nanti gua cerita. Etiologi gua sebagai seorang perokok bermula begini. Gua start hisap rokok waktu gua kat sekolah menengah lagi. Waktu tu gua duduk hostel. Gua start hisap rokok masa form 4. Waktu tu jenis memang ikut-ikut member jela. Gua ingat lagi rokok pertama gua hisap ialah rokok Malboro. Baru-baru hisap dulu tak pandai tarik lagi, memang "tekehel" jela jantung gua tiap kali hisap. Habis spm je memang tegar gila bastet ar. Lepas tu gua ada plan nak berhenti sebelum sambung belajar kat KL. Gua berjaya berhenti dengan jayanya. Gua tak hisap rokok selama setahun lebih jugak la. Sebelum gua terbang ke Medan, gua ada frust menonggeng. Ini semua cerita cinta punya pasal la. Memang bodoh la semua tu. Setibanya gua kat Medan, waktu tu gua memang dalam keadaan frust gila. Apa gua buat? Gua dah mula hisap satu hari sebatang pau member-member yang hisap. Lama-lama tambah dua tiga batang sehari. Makin lama makin banyak. Nak mintak member pun dah mula segan. gua pun apa lagi beli la terus sekotak. Bermulanya detik itulah gua dah mula menjadi perokok tegar kat sini. Gua pun cuba jugak berhenti. Tapi berhenti kejap je. Line-line sebulan dua gua berhenti lepas tu hisap balik. Macam tu jelah gua kat sini...


Gua bukan apa, sekarang ni gua jenis yang tak boleh tahan pressure sikit. Kalau tensi je mulalah syaiton memainkan peranan. Maklumlah iman pun tak berapa nak kuat, so mudah tergoda la dengan hasutan-hasutan syaiton ni. Kena pulak rokok kat sini murah lagi la gua mencanak. Bukan gua tak tau betapa bahayanya merokok. Tapi itulah persoalannya. Sampai bila gua nak terus merokok je ni? Apakah terdapat cara yang lebih berkesan lagi untuk berhenti merokok? Adakah gua akan berhenti dalam masa terdekat? Adakah gua akan berhenti sebelum gua bertemu jodoh? Atau adakah gua akan selama-lamanya hisap rokok? Wallahualam.... Sama-samalah kita tunggu dengan tabah dan sabar ending segala ending untuk enrty kali ini...




xaaax

5 comments:

  1. hendak seribu daya, tak hendak satu dalih pun cukup. selamat berjaya! :D

    ReplyDelete
  2. hendak seribu daya, tak hendak satu dalih pun cukup! selamat berjaya! :D

    ReplyDelete
  3. eh, aku tak tau kau pernah frust menonggeng.
    cewahhhhh!

    ReplyDelete
  4. ko menonggeng camne jib???

    ReplyDelete
  5. rizqi, amanda: gamaknya begitu lah!
    kak onol: menonggeng mcm orng nk buat breakdance tu haa...

    xaaax

    ReplyDelete