Tuesday, May 4, 2010

Sindrom "V"

Semenjak dua menjak ni wa buat apa je semua tak kena. Makan tak kenyang, tidur tak lena, tengok movie pun bosan, study jangan cakap la, mantol senantiasa. Wa cuba kaji selidik diri wa ni apa la yang tak kena ni. Rupa-rupanya wa dapat tau yang wa baru sahaja mengalami satu sindrom yang agak kronik. Untuk mengetahui sindrom apa yang wa alami sekarang ni, darah wa diambil semalam dan dibawa ke laboratorium Patologi Klinik untuk diidagnosa. Keputusannya, kandungan eritrosit normal, trombosit normal, leukosit pun normal, sampaikan kandungan gula dalam darah pun normal. Yang tak normal cumalah satu, iaitu laju endapan darah. Dokter tu cakap wa mengalami sindrom "V", di mana sindrom yang jarang-jarang berlaku. Dokter tu cakap riwayat hidup wa tak berapa nak lama sangat. Wa dah pasrah. Pasal apa? Menurut etiologi sindrom "V" ini, pengidap sindrom ini boleh terjadi pada pelbagai lapisan masyarakat. Cumanya ratio untuk kena sindrom ini dalam setiap lapisan masyarakat tersebut ialah 1:10 000. Tapi Dokter tu cakap satu-satunya ubat yang boleh menyembuhkan wa ialah dengan jatuh cinta, tetapi jatuh cinta dengan yang namanya bermula dengan "V".

Satu lagi masalah. Sapa je yang namanya bermula dengan "V"? Vanidah Imran? Takkan la wa nak jatuh cinta dengan bini orang. Vannesa Hudgens? Nanti takut wa gaduh besar pulak dengan Zac Effron. Wa akur dan pasrah. Tapi wa tetap berusaha jugak untuk menyembuhkan penyakit wa. Tanya sana tanya sini, akhirnya wa dah jumpa gadis yang bermula dari "V".

So pada gadis yang di luar sana yang ada hati dan perasaan kat wa selama ini, susun sepuluh jari ampun dan maaf, i tak dapat layan hati dan perasaan gadis yang di luar sana. Mana taknya, kalau i dah setia kat u, tiada apa lagi yang dapat mengubah hati dan perasaan i terhadap u. Tetapi ini semua adalah dugaan hidup. I terpaksa jatuh cinta dengan yang lain semata-mata untuk pastikan yg i terus bernafas. Jodoh itu di tangan tuhan. Mungkin kita tidak ada jodoh untuk saat ini. Harap u bersabar ye dengan gadis di bawah ini...








Ini semua lu punya angkara, "Vespa"....


xaaax

4 comments:

  1. kalau aku sampai medan, ko kena bawak aku round naik ini vespa bole? heheh

    ReplyDelete
  2. haha. eh sialan, gua tak kesah sikit pun.

    lu nak vanessa hujjens? amiklah! haha

    ReplyDelete
  3. bongok!mati2 igt mmg dh jmpe c V.FF nk campak mn plak kan.hahahah

    ReplyDelete
  4. hehe halim:baru la gempak sikit. haha
    fayad: xnak pun! hahaha
    deli: bolehhh. tp aku nyer lain dri gmba ni. gmba ni cuma sekadar hiasan je. haha

    xaaax

    ReplyDelete